tirsdag den 5. august 2014

Det moderne gennembrud - fortalt for folkeskoleelever!

SKRIV et kort kapitel til en introduktionsbog til det moderne gennembrud (250-300 ord + billede/illustration), som er henvendt til folkeskoleelever i alderen 10-12 år. Kapitlet skal præsentere forfatteren/begrebet/begivenheden og samtidig referere til tekster, vi har læst i forbindelse med undervisningen. KOMMENTARERNE skal være saglige og tage udgangspunkt i 1) det faglige indhold og 2) kommunikationssituationen (se nedenfor).



KOMMUNIKATIONSSITUATIONEN (pentagrammet):

Vellykket formidling kræver bevidsthed om kommunikationssituationen!

Afsender: Jer! (2.g-elever på Tornbjerg gymnasium)
Modtager: Folkeskoleelever (se billede nedenfor)
Emne: Det moderne gennembrud med litteraturhistoriske briller
Situation: Danskundervisning
Sprog/genre: Objektiv og saglig formidling







HVEM SKRIVER HVAD?


Georg Brandes (hans ærinde + betydning for DMG): Anders, Sara (deadline: 17/8)

De 3 K'er - kirke: Buus, Vandsø (deadline: 26/8)

De 3 K'er - klasse: Nicolai, Bjørk (deadline: 26/8)

De 3 K'er - køn: Marie, Daniel (deadline: 26/8)

Naturalisme (kendetegn og eksempler): Trine, Emilie, Rikke (deadline: 14/9)

Kritisk realisme (kendetegn og eksempler): Celine, Line B., Joachim (deadline: 14/9)

Henrik Pontoppidan: Niti, Nichole (deadline: ?)

Henrik Ibsen: Morten, Jesper (deadline: ?)

Sædelighedsfejden: Jacob J., Bertram (deadline: ?)

Herman Bang: Jonathan, Louise (deadline: ?)

Impressionisme: Katrine, Mehmet, Line W. (deadline: ?)

Elevtid: 1 time

Ingen kommentarer:

Send en kommentar